söndag 4 mars 2012

"Bevisa att du inte är en robot"

Jag har alltid försvarat Blogger. Jag tycker faktiskt på fullaste allvar att detta bloggverktyg för det mesta har varit jättebra. Men sedan Google senast hittade på att göra om alla sina tjänster till helvita, oöverskådliga sidor har jag fått det svårare ("rent och vitt", ha!). Inte ens jag hittade till en början allt jag var van vid att kunna göra, och det tog ett antal veckor att vänja sig. Men visst, man vänjer sig, som alltid.

Nu såg jag dock att folk (som de brukar) klagar över att ordverifieringen för Blogger-bloggarna har blivit svårare att ta sig förbi, vilket jag själv inte noterat, då jag varit lite väl inaktiv i bloggosfären på sistone. Men jag tänkte att jag väl kunde testa att inaktivera ordverifieringen ett tag, nu när det finns något slags skräppostfilter och allt. Fast då verkar man inte kunna göra något sådant val längre!

Va? Kan de verkligen ha tagit bort den möjligheten? Det verkar ju helskumt! Eller har de bara gömt den inställningen under en sten i skogen?

Tills jag får ett svar på det kan jag tyvärr inte göra annat än att be om ursäkt ifall det är så att ni uppfattar det som omöjligare än vanligt att kommentera här.