lördag 4 februari 2012

Jag har börjat se på "tv" jag

När vi ändå har så trevligt: Har ni sett säsongsavslutningen av Gäster med gester? Så vansinnigt roligt!

Skojar bara. Nej, nej, alltså det var roligt, men jag ska inte tjata mer nu. Lovar. Förresten missar jag ju Sherlock när jag sitter och bloggar så här. Fast det är trots allt enklare att se på Svt Play sedan. Som nästan allt annat.

För det är fortfarande så att vi främst använder giganto-tv:n till att se på dvd och spela tv-spel på, så det är fortfarande så att man måste ansluta antennkabeln till tv:n varje gång man vill se på tv "på riktigt". Däremot har det sedan jul funnits så mycket göttigt att ha igång på datorn att jag nästan aldrig behöver äta i tristess längre.

Jag hade trott att det skulle dröja ytterligare några år innan min utan-tv-fas skulle vara över. Dock väljer jag fortfarande programmen jag ser med stor omsorg och skulle inte få för mig att slösa bort en kväll med slötittande. Inte så länge datorn (med nätuppkoppling, naturligtvis) fungerar och jag kan slöa vid den!