onsdag 22 februari 2012

Bokrean 2012

Vad trevligt att ha promenadavstånd till alla bokhandlar igen! Jag lyckades lura i mig lite av den gamla goda bokreakänslan, och pallrade mig iväg redan i morgonrusningen.

Rusning och rusning. I den dyraste butiken såg jag inte till några andra än två anställda när jag kikade in, och på det näst minst intressanta stället stod en enda person och bläddrade i ett par böcker. Morgonen räddades av att det var något bättre uppslutning på den bästa bokhandeln, så där fick man trängas med åtminstone ett tiotal pensionärer. Härligt!

Eftersom det var 4 för 3 på morgonen blev det också just fyra böcker: en i avdelningen "känn dina fiender" och tre på temat "känn dig själv/din partner". Vill man göra det lätt (eller svårt) för sig skulle förstås alla kunna placeras i den förstnämnda kategorin.