lördag 31 december 2011

Toppen 2011

Nej, jag har inte slutat blogga. Jag lägger bara energin på mina andra ställen för tillfället. Ni som känner till dem får gärna följa efter dit ett tag.

Jag tycker ärligt talat hjärtligt illa om den här bloggen just nu. Det är inte bloggens fel. Inte ert heller. (Eller jo, om du har hittat hit via en sökning på ... ja, något jag helst ser att ingen nämner här igen. I så fall är det faktiskt ditt fel att jag inte vill vara här längre.)

Anyhow.

Jag tycker ändå att bloggen förtjänar en liten summering av året. 2011 alltså. (Det känns så underligt avlägset, och jag har redan i flera veckor trott att det är 2012, vilket är helt ologiskt i och med att jag fortfarande tycker att det är höst, men det är ju ingen idé att försöka begripa sådana där saker.)

Det är inte utan att jag hoppas att nästa år blir bättre än det här på nästan alla plan. Ändå hände ju faktiskt en del riktigt bra saker under året. Jag tog examen. Jag skaffade sambo. Jag lärde mig virka.

För att inte tala om de där små, fast så oändligt stora, ögonblicken, som i minnet trots allt kan ta lika stor plats som månader av det värsta lidande jag genomlevt:
  • När finaste, snällaste, smartaste lilla ungen efter typ fem minuters bekantskap valde mig som sin tjänare, skopåtagare och transportör. 
  • När vi dansade, generationer tillsammans, diggande samma musik i en vacker sal en sommarnatt i Småland. 
  • När någon jag känt ett omedelbart band till, men trott att jag missat chansen till vidare kontakt med, en dag skickade ett mejl och ville vara min kompis också.

2012? Jag satsar på mer av detta positiva och så lite tätare bloggande på det.