tisdag 11 oktober 2011

Prylz

Jag fick i helgen hit de resterande lådorna med böcker från Falun, och det visade sig vara de största kartongerna, så eftersom jag inte lär ha plats att packa upp så många av böckerna har vi kanske löst problemet med brist på sittmöbler och bord nu?

Och jag som verkligen inte skulle ha så mycket saker fick ännu lite mer att ställa här och var. Flera av nyheterna var dock trevliga minnessaker från farföräldrarnas hus.

En mycket söt liten gul pinnstol. Om det inte framgår är den i barnstorlek och passar faktiskt fint ihop med gardinerna i mitt rum.

En bonuspryl i form av ännu en göteborgsk souvenir. Helt oavsiktligt har jag nu fått något slags liten samling med sådant här, om man till exempel räknar examenspresenten och Göteborgsduken. (Observera att jag med detta inte på något sätt vill ha sagt att jag därför önskar mig fler saker i denna kategori. Det var bara en enkel iakttagelse.)

Några enstaka, noga utvalda, nostalgi- och kitschgrejer är lagom, och det här kärvänliga paret ville jag verkligen ha. De har magneter i huvudena, och dras bokstavligen till varandra.