söndag 30 oktober 2011

Framgångsrikt mejlande?

Ett par dagar efter att jag skickat ett nytt hurtigt mejl och bett om hjälp med att uppdatera mina adressuppgifter fick jag faktiskt svar, där det påstods att uppgifterna trots allt hade kunnat vidarebefordras. Tänka sig!

Jag har dock inte fått någon post sedan dess, så vilken eventuell effekt det får kan jag inte uttala mig om än.

Det slog mig nu dessutom att posten här delas ut av två olika företag, så då måste jag givetvis kontakta även den andra utdelaren. Som jag optimistiskt hoppades, då det är ett mindre företag, fanns gott om trevliga kontaktuppgifter på hemsidan, så med den nya energi jag fått av den senaste tidens mejlande slängde jag snabbt iväg ännu ett glatt namnändringsmejl. Nu har jag höga förväntningar på resultatet, och risken för besvikelse är således stor.

(Nej, jag kan heller aldrig avgöra om jag är optimistisk eller pessimistisk. Jag tror ärligt talat att det kan växla lika snabbt som jag byter samtalsämne, med andra ord uppemot tre gånger per mening.)