söndag 28 augusti 2011

Tavlor

Efter fyra månader i lägenheten, varav två, tre utan att något mer hänt med iordningställandet av den, blev det igår åter lite fart på det hela. Vilken höjning av levnadsstandarden det innebär bara att packa upp alla skor ur sina flyttlådor! Arbetet med hemmets utformning ska förhoppningsvis återupptas inom några ögonblick.

Under en matpaus igår hade även Mario blivit tydligt drabbad av inredningslusta.

- Jag tror att jag ska sätta upp lite tavlor.
- Jag trodde inte att du ens visste hur du skulle möblera än?
- Det är klart, jag skulle ju kunna göra en själv också.
- Göra en tavla?
- Ja.
- Är du allvarlig nu? Eller menar du bildligt?
- Jag skulle kunna göra en bildlig tavla.
- Åhhh!

Dubbeltydigheter is the shit. Fast särskilt framgångsrik kommunikation blir det ju inte alltid.