fredag 12 augusti 2011

Fyra begravningar och två bröllop

Vid min ålder kan man tycka att bröllopen borde vara betydligt vanligare än begravningarna, men fram till denna sommar hade jag fortfarande bara fått vara med om två bröllop, samtidigt som jag varit på fyra begravningar. Så dök ändå en statistikförbättrande bröllopsinbjudan upp, men innan vi hunnit fram till det viktiga datumet kom alltså ytterligare en begravning emellan.

Jag undrar lite hur det kommer sig att just mina bekanta är så dåliga på att gifta sig när folk i allmänhet verkar göra det mest hela tiden. Fast när jag tänker på hur dyrt det är och hur mycket förberedelser som krävs bara för att vara gäst på ett bröllop börjar jag begripa varför det tar en sådan tid för mina vänner och bekanta att komma till skott.

Men nu bättras i alla fall siffrorna och erfarenheterna på lite. I stället för att bröllopen går från 1/3 till 3/7 blir det visserligen från 1/3 till 3/8, men det är fortfarande en tydlig förbättring. Ja, man ska väl inte ta ut något i förskott, så egentligen borde jag kanske vänta med summeringen till efter helgen, men jag känner mig bestämt djärv idag!