söndag 31 juli 2011

Mitt sommarlov

Vi åkte ut på landet igen.

Nu var det andra blommor som blommade än när vi var där senast.

Å sen åkte vi till Kalmar. Där har de en lång bro.

Fast det är inte den på bilden. Det är ju en brygga.

Å sen åkte vi på utflykt till Öland.

Där tittade vi på gamla ruiner.

Här, vid Ismantorps borg, kunde det ha varit mycket stämningsfullt om inte de enda andra som var där samtidigt som vi hade varit så rädda för ensamhet och stillhet.

Vi tittade också på gamla hus.

Det var faktiskt jättefint på Ölands museum Himmelsberga, men allra mest fastnade jag för kaninerna. Fast dem fotade jag inte.

Vi tittade på grisar också.

Bland annat på Eketorps fornborg. Där såg vi också ett bo med nykläckta, pyttesmå svalungar. (Svalor, tornseglare, jaja, förstör inte det poetiska i min berättelse nu.)

Å så tittade vi på havet.

Fast jag numera bor så nära havet kan jag tycka att det är fantastiskt exotiskt. Det är klart, så här öppet ser jag det sällan, och inte så här lugnt heller. Fast det ändrar ingenting. Jag kommer förmodligen alltid att föredra insjöar på i stort sett alla sätt och vis.

Å sen så åkte vi hem igen.

SLUT!


(Nä, jag vet att jag inte har sommarlov i år, men man blir väl aldrig för gammal för att leka, hoppas jag.)