onsdag 22 juni 2011

Semester

Även om jag officiellt inte har någon semester är det väl vad jag i praktiken tar nu. Och även om det är då jag faktiskt kunde ha tid att blogga om sådant där som jag normalt skulle ha bloggat om men på sistone mest ryckt på axlarna åt vet jag inte hur mycket det blir av det.

Jag är lite sugen på att testa mer mobilbloggande, men senast jag försökte blogga från smartfånen upptäckte jag att det bara går att skriva in text, inte gå bakåt i den eller ens radera något. Så skriver jag något där lär allt galet som uppstår få stå kvar tills jag hamnar vid min dator igen.

För jag tänkte faktiskt skippa datorn ett tag. Det är ett nästan lika svindlande beslut som att slänga en massa böcker, men borde ge mig mer tid att uppfylla det där löftet jag gett mig själv och tjatar om hela tiden nu: JAG SKA BADA! Vädret är inte avgörande (så länge det inte åskar), utan det är bara att se till att göra det. I år ska jag helt enkelt inte behöva ångra att jag inte tagit vara på sommaren, vad för slags sommar det nu blir.

Glad midsommar och allt annat, så länge!