fredag 8 april 2011

You do the math

Eftersom vi har ett datoriserat bokningssystem för tvättstugan här i huset är det också möjligt att sätta en begränsning för hur många gånger var och en får tvätta per månad. När jag kom hit var det fem. Nu tror jag att det är sju.

Men när jag nu började vägglussanera bad jag om att få fler tvättpass den här månaden, och det var inget problem. Så nu får jag tvätta 30 gånger under april om jag vill. I snitt en gång om dagen alltså.

Kruxet är bara att det fortfarande inte går att boka mer än ett tvättpass åt gången, så jag måste vänta med att boka nästa tills jag är klar med ett pass. Och då är det för det allra mesta helt fullbokat i fyra, fem dagar framåt.

I praktiken är alltså den där begränsningen, som normalt är satt till sju tvättpass i månaden, helt meningslös. Smart!