måndag 4 april 2011

Läggdags

Som jag skrev har jag trivts mycket bra här i mitt studentrum. Inte minst de senaste månaderna, då jag har varit hemma ensam en massa kvällar och nätter och pluggat, jobbat och njutit av tystnaden och mörkret under småtimmarna.

Men det här med vägglössen (förlåt att jag tjatar, men vad annars kan jag prata om, liksom) har verkligen ändrat på allt och effektivt fått liv i flyttlusten. Hjälp, vad jag längtar bort!

Idag insåg jag att det är fyra veckor kvar till flytten. Bara fyra veckor egentligen. Det är normalt sett hemskt kort tid. Men när kvällen kommer, och jag duktigt har tvingat mig hem för att tjänstgöra som vägglusmat, känns det som en evighet som jag inte förstår hur jag ska överleva.

Å ena sidan tar det emot något ohyggligt att gå och lägga sig (i den säng som för bara några veckor sedan var det mysigaste ställe som fanns). Å andra sidan vill jag absolut inte vara vaken för sent och riskera att möta något av krypen i onödan. Beslutsångesten, eller ja, ångesten över huvud taget, gör mig handlingsförlamad.

Jag måste ju gå och lägga mig! Ju förr desto bättre! Bara jag gör det så somnar jag ju och kan vakna till en ny morgon sedan, visserligen några bett rikare, men jag kommer att överleva än en gång. Sedan är det bara att fortsätta räkna ned.

Djup suck.

Jaja. God natt.