söndag 24 april 2011

Hög tid

Nej, det är inte en särskriven påskanspelning i rubriken. Jag menar verkligen att det måste vara dags nu.

När man har över 90 % av sina kläder hos den andre är det väl ändå hög tid att flytta ihop? Allvarligt talat, nog känns det lite bakvänt att det första jag har packat är alla mina kläder, och att jag sedan inte ens har dem hemma.

Och jag vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag sparade typ ett helt ombyte plus lite underkläder. Ska det fortsätta vara så här varmt (det vill säga 28 grader inne) och jag svettas som en hel karl så fort jag ägnar mig åt något som kräver minsta fysiska ansträngning, som exempelvis att andas, så borde jag kanske byta om mer än en gång i veckan? Eller?

Tja, jag kan ju förstås gå utan kläder också. Det är klart behagligare i nuläget. Men inte så praktiskt när jag måste ut och iväg för att gå och lägga mig på kvällen. Det är förresten inte jättepraktiskt att gå ut och dra i sig pollen just före sänggåendet heller.

Så, alltså, hög tid för sammanflytt! Å, kan vi snabbspola en vecka framåt nu, tack? Utan att jag missar att göra något som måste göras, naturligtvis.