tisdag 26 april 2011

Den bästa stunden på dagen

För tillfället känns det lite bättre. Den stunden på dagen infaller när solen passerat fönstret, så att det inte är mer än 27 grader inne, samtidigt som det fortfarande är ljust och tycks vara någorlunda ont om vägglusfötter i rörelse. Och jag kan till och med ha fönstret öppet utan att nysa. Härligt!

Dessutom kom Mario hem redan igår, en dag tidigare än väntat. Han möttes då av mitt uppgivna pladder och läste heroiskt ifatt bloggen på eget initiativ, och nu är vi två om bestämmandet igen. Flyttbilen är bokad och de ständigt föränderliga planerna börjar ta lite tydligare form. Jag rensar och slänger i lagom takt, tvättar och torkar omsorgsfullt av annat och paketerar småsaker i förslutna soppåsar (det kommer att gå åt många de här veckorna, men det får världen ta, tyvärr).

Det är så skönt att må bättre en stund och kunna andas lugnt. Jag väntar mig inte att det ska vara särskilt länge åt gången den närmsta tiden, men varje sådan här timme är guld värd.