fredag 18 mars 2011

Kommentar till de som kommenterar

Igår kväll reste jag från våren i Göteborg hem till Dalarna och vintern i Falun. Mina föräldrar överraskade med att ha fällt ännu ett träd (jag odlar och de fäller, ja), men den nya utsikt man väntade sig skulle ha uppstått utanför fönstret mot gatan fylldes i stället bara av en gigantisk snödriva. Fascinerande!

Idag kom ett par decimeter snö till, och jag förstår att folk börjar bli trötta på att skotta, men jag var ändå lite förvånad när jag kom upp i morse och fann att en majoritet av mina bekanta på Facebook (av de som skriver något alls då) kommenterade snöandet. Både i Falun, där det extra lagret knappt märks ovanpå det halvmetertjocka snötäcket, och i Göteborg, där det som kom nu antagligen är borta igen rätt snabbt. Man kunde ju annars tro att folk skulle ha vant sig mer vid snö efter en vinter som denna.

Jag tycker nog att göteborgarna överreagerar en aning.

Visst, jag hade också tyckt att det kunde ha varit fint med vackert väder att promenera i, men jag behövde ändå en innedag till en massa rotande i lådor. Förhoppningsvis kan ni få ta del av resultatet av denna inventering så småningom.