måndag 14 mars 2011

Dagens post

I mitt hus finns omkring hundra lägenheter (ja, jag säger lägenheter, trots att de officiellt inte räknas som det). Därför är lägenhetsnumren rätt viktiga och ska helst ingå i adressen när man skickar fysisk post hit.

Dessa lägenhetsnummer är hyresvärdens, har vi nu fått lära oss, i och med att Självgooglarverket nyligen beordrade oss alla lägenhetsinvånare att rapportera in ett annat lägenhetsnummer, som ska vara så smart, så smart. Och så fick vi informationsmaterial om skillnaden mellan de olika typerna av lägenhetsnummer, vilket kändes en aning rörigt men ändå inte var världens krångligaste att lära sig, och åtminstone jag gjorde lydigt mitt jobb och meddelade Självgooglarverket det nya Självgooglarverksnummer som jag fått av hyresvärden.

Kan man då få bli lite irriterad när man sedan får post från Självgooglarverket, där de självsvåldigt har ändrat min adress så att det står fel lägenhetsnummer på kuvertet? Är det för mycket begärt att de själva ska kunna hålla isär de olika uppgifterna? Suck.

Jaja, jag ska ju snart flytta. Jag tänker inte lägga ner någon ytterligare möda på detta när jag ändå inom kort ska göra en adressändring (vilket säkert kommer att bjuda på god underhållning, i synnerhet som jag ska gå igenom proceduren två gånger, både privat och för företaget). Tills vidare är det postutdelarna som får mer att göra.

Idag fick jag med posten dessutom reklam från något företag som ville göra tjusiga, "personliga", pennor åt mig. Reklambladet var ohyggligt fult och svårläst, men jag fick i alla fall med en gratis exempelpenna. En personlig exempelpenna, menar jag. På den hade mitt namn och, av någon outgrundlig anledning, mitt postnummer graverats in. Det är ju skitbra! Jag som har så svårt att lära mig just mitt eget postnummer. Fast det var väl så dags nu, när jag ska flytta om någon månad.

Det här är verkligen livet i ett nötskal ibland.