onsdag 9 mars 2011

Angående den nya lägenheten

Den nya lägenheten ligger i Västra Frölunda. Dit flyttar vi i vår, Mario och jag.

Västra Frölunda. Knappt ens Göteborg alltså. Långt från de flesta jag känner i stan, och ännu lite längre söderut och närmare det blåsiga havet än tidigare.

Men närmare jobb för Mario och kanske även för mig. Och 88 kvadratmeter plats för allt vi kan tänkas behöva, inklusive de obligatoriska trettiofjorton återvinningskärlen, allehanda böcker, diverse mer eller mindre skrymmande musikinstrument och upp till tre frysar, det är inte så dumt.

Och det finns ugn!

Och två klädkammare!

Och helkaklat badrum!

Och skafferi att lägga bananerna i!

Jag kommer ganska säkert att sakna Öster och min fantastiska utsikt över hela stan, skogen, insjöarna och kvarteren som är precis som villakvarteren i barndomens Falun.

Men: Jag får ju faktiskt nya omgivningar att utforska (bra för bloggen), jag får bo med mannen i mitt liv (bra för mig och för honom, förhoppningsvis) och dessutom får vi en stor balkong (bra för såväl blogg som odlingar och oss själva).

Med så mycket plats ska vi väl kunna hitta något ställe där tomaterna kan växa utan att behöva hamna uppe i kristallkronan.