torsdag 13 januari 2011

Röjardag

Jag tycker att det är så skönt att få röja undan och plocka i ordning när ett projekt är slut! I det här fallet visserligen bara nästan slut, men det var i alla fall äntligen läge att städa idag. Och solen värmde för första gången i år upp mitt rum, och hjälpte mig samtidigt att identifiera och avlägsna det tjocka dammlager som lagt sig över precis allting.

Ute var det däremot lagom kallt och friskt, och fortfarande så där sagolikt vitt, vackert och vindstilla. Jag skulle gärna ha varit ute flera gånger så länge som det nu blev, men man får vara glad över det man får.

Ser ni den lilla figuren under trädet? Jag upptäckte precis efter att jag tagit bilden att den personen samtidigt riktade en kamera åt mitt håll, så nu kanske våra bilder är magiskt sammanlänkade!

Förresten, gissa en gång vem som var före mig i tvättstugan! Just det. Jag slapp tack och lov att träffa honom, men jag kände stanken så fort jag öppnade dörren, och sedan såg jag hans tvättkorg vid torkskåpet.

Nu är det dags att åka till Luigi och Daisy igen. Undrar vad för spännande saker som händer där idag!