lördag 15 januari 2011

Närapå mönsterlördag

En nackdel med att ha sängen i köket, eller köksfläkten intill sängen om man så vill, är att man då och då tvingas vakna en annars skön lördagsförmiddag till någon grannes kompakta matos. Så då får man gå upp irriterad och illamående.

Men jag har hittat en karl som alldeles av sig själv plötsligt en fredag kommer fram till att han nog vill åka till Stora Möbelvaruhuset. För att köpa lådor till ett nytt förvaringssystem! Sådant säger man bara inte nej till, inte ens om det regnar ute, ovanpå ytterligare en decimeter nysnö. Så så fick det bli. Då fick vi dessutom användning för ännu ett av våra presentkort. Bra jobbat, tycker vi.

Och så triggar vi varandra till stordåd på temat röja, rensa, sortera, ordna, fixa och flytta om. Uj, vad härligt det är att få stänga av datorn och jobba med annat ett tag! Med gott samvete dessutom. Och under tiden jag i kväll funderade på vilka saker jag eventuellt skulle stuva undan i mina ickebefintliga förråd härnäst mindes jag med ens vad man skulle ha cd-spelaren till. Sedan spelade jag skivor och förundrades över att det aldrig kom någon reklam mellan låtarna.

På fönstren smattrar regnet, men jag måste inte gå ut, och det blev visst en rätt trevlig dag ändå, det här.