onsdag 22 december 2010

Inför den obevekliga julen

Idiotiska jul att vara i vägen. Den tar så mycket tid från allt annat. Jag bara måste älska folk som inte tycker att man behöver vara ledig i mellandagarna (som min handledare och alla verksamheter som fungerar åtminstone hjälpligt)!

Själv är jag ju både student och företagare och således kommer jag inte att vara helt ledig en enda dag. Eller ja, kanske nyårsafton, vi får se.

Dock börjar jag tycka att det känns lite trist att jag så helt har förträngt det där med julklappar. När nu alla andra verkar tycka att det har betydelse är det kanske en aning knasigt av mig att glömma det bara för att jag själv inte bryr mig om det i år. Och jag gillar ju att hitta på och ge bort roliga saker! Det har bara inte funnits tid till det.

Som så ofta är jag helt i otakt med världen omkring mig. Att jag säkerligen kommer att få tvinga mig att gå upp tidigare än jag normalt gör på morgnarna under julhelgen, det kommer jag knappast ifrån. Och medan de flesta andra bekymrar sig över hur de inte ska gå upp i vikt över julen tänker jag att jag måste försöka passa på att äta upp mig lite när det står en massa kött på bordet. Kanske borde jag till och med försöka komma ihåg att äta mer av föräldrarnas goda julgodis än bara enstaka provsmakarbitar också.

Men först väntar en heldag med, på och kanske i väntan på tågen. Det är lika bra att räkna med några timmar mer än vad som står i tidtabellerna, klä sig varmt och packa ned så mycket matsäck som möjligt. Om ändå alla dessa timmar på resande fot kunde användas till jobb, men det betvivlar jag starkt.