onsdag 24 november 2010

Ta det en gång till

Tidigare under kvällen tillbringade jag några timmar på nyföretagarträff på Skatteverket. Jag insåg snart att jag redan hade koll på det mesta som togs upp, antingen sedan den starta företag-dag jag var på för ett par månader sedan eller från sådant jag läst om själv eller redan erfarit i praktiken.

Jag kunde med andra ord ha använt min tid bättre, med tanke på hur mycket jag har på mina listor över saker att göra, men jag var rätt nöjd och glad ändå. Och var inte ens i närheten av att somna, fast jag borde vara trött efter en lång pluggnatt.

Längst bak satt (något oväntat, eftersom det var helt frivilligt deltagande) några "coola killar" som tydligen hade bestämt sig för att ha en negativ och hånfull inställning till Skatteverket, men på det hela taget var det en lika snäll och trevlig stämning som det hela tiden hittills har varit kring de här företagsförberedelserna.

Dessutom kände jag mig smart som fattade. Skam vore det väl annars, förresten, efter att ha läst företagsekonomi på gymnasiet, ekonomistyrning med bokföring på universitetet och plöjt nyföretagarinformation konstant de senaste månaderna. Ja, repetition sägs ju vara bra, och det ligger nog möjligen något i det.