söndag 7 november 2010

Ledig i kavaj

Min tid delas för närvarande främst mellan uppsatsskrivande och företagsförberedelser, så det händer inte mycket att notera i övrigt i dessa dagar. Det är till och med så att jag väljer bort sociala aktiviteter bara för att få mer tid att jobba. De gånger någon får tag i mig pratar jag dock min vana trogen ändå en hel massa, men bara om mitt, mitt, mitt! Jag är verkligen vansinnigt tråkig just nu. Men jag är innerligt tacksam över alla som lyssnar och kommer med uppmuntrande tillrop och hjälper till på alla möjliga sätt. Jag hoppas att ni orkar fortsätta åtminstone i några veckor till.

Helgerna har trots allt kommit att bli rätt lediga och sociala den här senhösten. Den här veckan var det maskerad på fredagen. Luigi och Daisy arrangerade. I förväg tyckte Daisy och jag att det skulle ha varit skojigt om våra karlar faktiskt hade klätt ut sig till tv-spelskaraktärerna Mario och Luigi, men det slutade med att båda bröderna dök upp i damkläder, lösbröst och långhåriga peruker. För att virra till det hela lite var Luigi rätt lik tv-spelsvärldens Peach medan Mario såg ut som motsvarande version av Daisy. Sammanträffandet var helt oplanerat, men mycket lustigt. Själv hade jag inte orkat lägga tid, kraft och pengar på att ordna någon spejsad kostym, utan jag passade på att lufta den kritstrecksrandiga dräkt jag köpt för många år sedan (under min business-wannabe-fas) men sedan aldrig använt. Kavajens fickor var till och med osprättade. Med denna utstyrsel följde jag alltså på sätt och vis samma tema som karlarna och klädde ut mig till kvinna, om än till en annan tolkning av begreppet.

Idag hade jag besök av brorsan. Vi hängde i några timmar och hade det familjärt slappt och skönt, fast först hade vi en fotosession med ytterligare prydlig klädsel och uppfluffat hår på mig. Förhoppningsvis resulterar fotandet i någon bild där jag ser ut att vara både seriös, kompetent, pålitlig, intressant, kreativ och "icketråkig". Och förstås allt annat jag helst ska vara för att falla alla möjliga målgrupper i smaken.