fredag 19 november 2010

Låta sitt vatten

Under tiden jag stod och pratade med den trevliga telefonförsäljaren, han som försökte blåsa mig och sätta mig som företagare i klistret redan från början, stod en annan trevlig karlslok utanför fönstret och LÄTTADE PÅ TRYCKET. Fullt synligt. Ungefär i den del av cykelvägkorsningen som syns till höger på bilden i mitt förrförra inlägg. Som vanligt när sådant händer trodde jag till en början inte mina ögon, så jag hajade till först efter någon sekund (så där som figurer i tecknad film gör när de springer ut över kanten på ett stup), men ställde mig sedan och vrålstirrade.

Jag säger "som vanligt", för dessvärre är det här inte någon särskilt unik händelse, vilket säkert de flesta vet av egen erfarenhet. Och att jag säger "vrålstirrade" beror på att det är vad jag brukar göra när män ställer sig och URINERAR i min åsyn.

Är det så att det inte alls generar vissa män att TÖMMA BLÅSAN mitt framför sisådär 30, 40 lägenhetsfönster? Tänker de inte på det eftersom de har PISSAT i sällskap, med öppen toadörr och vid vägkanter hela livet? Njuter de till och med av att få en anledning att hala fram den och KASTA VATTEN inför publik? Gör de det bara för att de kan? Det må vara fullt naturligt att SLÅ EN DRILL, och det är kanske inte ens särskilt upprörande i sig, men tycker de verkligen att det är helt okej att göra det framför okända människor som exempelvis sitter och äter?

Dagens tilldragelse med slusken som ställde sig och PINKADE mitt i korsningen och en bra bit från närmaste högre växtlighet (men inte så långt bort att han inte hade något val), påminner mig förresten om en episod uppe på Hekla förra sommaren. Min mamma hade då mycket roligt åt mitt lilla utbrott över den herre som stod och LÄTTADE SIG mitt i mitt synfält medan jag satt och åt. Uppe på en vulkan finns visserligen inte många buskage att dölja sig bakom, men han kunde ju förslagsvis ha valt att gå bakom sin bil eller något av de stora klippblock som fanns på platsen. Fast antagligen tyckte denna karl, som en hel del andra, att det var hans rättighet att få SLÅ EN SJUA med fri utsikt över den makalösa naturen.

Undrar om han alls reflekterade över hur vi kvinnor bar oss åt ute i det öppna, karga isländska landskapet. Förmodligen inte. För den orättvisan, och hans brist på hänsyn, tyckte jag att jag kunde få härja lite mot honom, där jag satt tryggt instängd i en stor bil. Och åt! Medan han KISSADE!

Och det är klart att jag glor när de tvingar mig sådär, blottarna. De må njuta av det, men jag glor nedlåtande, så det så. Så mycket att se brukar det ju inte vara heller, för den delen.

Jaja.

Det måste vara det här som kallas penisavund.