fredag 22 oktober 2010

Ynkedom

Jag var visst sjukare än jag trodde igår. Eller blev, åtminstone. För dagen slutade med att jag låg däckad framför tv:n i flera timmar i sträck. Med tv:n ! (När såg jag senast på tv på eget initiativ?) Till en början stängde jag av ljudet i reklampauserna men efter ett tag orkade jag inte ens det, så då låg jag där och såg på reklam för nässprej och te medan jag snörvlade och hostade konstant och inte ens orkade hämta ett glas vatten.

Ute blåste stormbyar som kastade upp kvistar och annat mot mitt fönster på fjärde våningen. Det kunde i och för sig ha varit den perfekta kvällen att ligga inne och kura, ombonad av kuddar och filtar, men nog kan man känna sig mysigare än vad jag gjorde ändå.

I vilket fall som helst ska jag bara vara frisk i morgon, för då är det äntligen dags för en inflyttningsfest som vi har väntat mycket länge på. I kväll får det inte bli någon tv-kväll.