torsdag 14 oktober 2010

Kontrollfreak

Efter allt strul tidigare började jag nu, en månad efter att jag fått mejl om att jag vunnit en bok som skulle "skickas inom kort", misstänka det värsta. Det var ju ändå så att jag förra året, när jag vann i samma tävling, fick vänta i flera månader, och då jag till slut mejlade och frågade fick jag veta att boken verkligen skulle ha skickats samtidigt som jag fick beskedet att jag vunnit. Så då borde det rimligen vara samma system i år, kan man tänka. Kanske därmed även samma system för att tappa bort min adress?

För att inte dra ut mer på ovissheten mejlade jag faktiskt på en gång när jag börjat tänka på det här, alltså igår morse. Svaret kom snabbt. Vinstböckerna skulle skickas just i början av den här veckan, så om jag bara kunde tåla mig lite till skulle jag nog få min.

Jaha. Så resultatet av allt administrativt krångel är inte, som jag för ett ögonblick trodde, att jag har blivit bättre på att ta itu med saker själv och våga fråga, utan snarare att jag har blivit en sådan där jobbig en som aldrig litar på att någon enda människa sköter sitt jobb och som måste fråga och tjata om allting i onödan.

Ännu fånigare framstod jag för mig själv när jag, efter att ha väntat ända till kvällen med att ta en liten promenad, på hemvägen slutligen tittade i postfacket och där hittade en avi. Men jaja, då fick jag ju i alla fall både min bok och en extra promenad på en gång.

Och förresten, om jag nu håller på att bli en dryg typ gör det kanske inte så mycket när allt kommer omkring. För världen lär det vara en försumbar förändring, men själv kan jag få både svar och ordning och reda lite fortare. Ah, vad härligt avtrubbad och hänsynslös jag ska bli!