fredag 3 september 2010

Tillbaka till vardagen lagom till helgen

Efter att i fyra dagar knappt ha kunnat varken äta, sova eller prata upptäckte jag till min förvåning idag att vändningen hade kommit. Att få anse det vara skönt med halsont av normal intensitet gav en liten kick i sig, men det öppnade också sådana svindlande möjligheter!

Jag kanske orkar gå ut! Jag kanske slipper vara ensam i helgen! När jag nu har missat nästan en hel veckas fint väder längtar jag mer än vanligt efter dagsljus och frisk luft. Och efter fredagsmys.

Det första lilla testet var dock ett pass i tvättstugan. Jag var ovanligt ickepunktlig dit, men då jag ändå bara hade tänkt tvätta en maskin tog jag det lugnt. Det gjorde att en ny liten utländsk studenttjej hade hunnit lägga beslag på mina bokade maskiner innan jag kom dit. Hon var visserligen enormt ångerfull och bad om ursäkt tusen gånger, och just idag gjorde det ju inte så mycket, men det var inte lätt att med svag och sprucken röst försöka förklara alla regler och funktioner på engelska. Hoppas att hon inte ställer till det för någon annan, för då är det ju jag som måste stå till svars för det, inser jag nu. Åh, vad jag är trött på krångliga system som användarna själva tvingas upplysa varandra om!

På tal om krångliga system har jag förresten också upptäckt fler underligheter som för mig får Arbetsförvirringens inskrivningssystem att te sig högst ineffektivt. Utöver det har jag väl inte upptäckt så mycket sedan senast, utan mest bara ägnat mig åt att försöka slippa svälja. Men nu är det fredag, och detta faktum gläder mig nu minst lika mycket som om jag hade haft ett jobb att gå hem från för veckan.