torsdag 9 september 2010

Så fråga ugglan

Att man ber de människor man litar mest på om råd då och då är säkert normalt. Det gör i alla fall jag, oftast utan att riktigt reflektera över det. Men nu råkade jag ändå börja tänka på saken, och inte minst på de svar jag brukar få. Om man hårdrar det har varje person något eller ett par svar som nästan garanterat dyker upp när jag ber om lösningsförslag till mina små och stora problem.

Mamma: 1) Ta en tablett! 2) Ring och fråga!

Pappa: Förlåt, men det där är inte riktigt mitt område.

Brorsan: Gört!

Mario: 1) Sätt ett Hello Kitty-plåster på! 2) Messmör!

Luigi: Smaka på det!

Göteborgskusinen: 1) Ja! 2) Nej!

Pinglan: Men får den inte plats under sängen då?

Alltihop är ju bra svar och så, och jag uppskattar varje uppriktigt försök till hjälp. Men jag känner ändå att jag nog behöver rådgöra med ännu fler personer om hur jag ska göra med den här efterhängsna idén jag har om ett eget företag.