torsdag 23 september 2010

Räkmackan 2010

Bokmässa igen! För mig betyder det nu inte några långa resor och heller inget mässbesök förrän senare, men jag har ändå hunnit börja få ordning på känslan. Nu har det börjat! Och idag var det bloggträff med räkmacka. Själva mackan var godare än den jag fick förra året, och det vete katten om jag inte också hade ännu trevligare i år. Bara att komma ut bland folk gjorde mig uppåt efter allt detta hemmasittande och hostande, och att se lite kändisar i myllret är alltid kul. Men det som gör en bloggträff till en bloggträff är ju ändå framför allt bloggarna, alltså människorna (de som skriver bloggarna).

Det bidde ingen bloggservett denna gång och jag tog inga bilder, men vi hann se Översättarhelena innan hon rusade till nästa programpunkt, Lotten och hennes djefla man bjöd på tips och uppmuntran när jag förde mina planer på företagande på tal, och Pseudonaja och Miss Gillette verkade inte alltför missnöjda med hur jag i tur och ordning har tagit över deras respektive gamla kvarter här i Göteborg. Det fanns med andra ord en hel del trevligheter att prata om.

(En fullständig närvarolista finns på en av bloggarna jag länkar till ovan. Där finns förresten också en dagsfärsk bild där man kan skymta mitt ena bröst. Det är bara för den nyfikne att ge sig ut i bloggosfären och leta!)

Jag åkte sedan hem i ett euforiskt tillstånd, höll på att glömma att gå av spårvagnen (men som tur är har man flera chanser) och så fort jag kom hem gick jag ut på en lång, skön planeringspromenad i naturen. Visst, det hade varit kul att gå på bokmässan redan nu som alla de andra, men en dag som denna är jag mer än nöjd med att för en gångs skull vara absolut säker på vad jag vill göra. Och det inkluderar definitivt vardagsbesök på bokmässan nästa år.