torsdag 16 september 2010

Min sista 50-öring

Skulle gå och kompletteringshandla en enda liten grej. Eftersom jag normalt alltid betalar med kort om det går kom jag på att det här kunde vara ett ypperligt tillfälle att göra av med småpengar, och i synnerhet då 50-öringarna som snart går ur tiden. Men jag hade inga sådana. Det känns som om jag nästan aldrig har haft mer än högst en åt gången heller, så det var inget märkvärdigt.

Fast bara för det ändrade jag genast uppdraget till att handla om att skaffa mig en 50-öring att spara. Och som tur var kostade den vara jag skulle ha något å sjutti, så jag fick både växel innehållande en 50-öring och en "rabatt" på 20 öre. Jämfört med hur det skulle bli sedan, utan öringar och med avrundning till hel krona, blev det ju hela 50 öre billigare!

Vilket klipp!