måndag 13 september 2010

Hoppsan!

Medan jag följde upp föregående inlägg med ett samtal med Nische kom vi att tänka på att det borde ha kommit upp några resultat till Språktidningens sommartävling. Jag letade upp sidan och ögnade förstrött igenom listan över vinnare, läste ortnamnen högt och förvånades över att så många vinnare kom från samma ställen. Och så hörde jag mig plötsligt uttala mitt eget namn, vilket förstås fick mig att hoppa till. För jag brukar ju inte vinna i tävlingar.

Jag brukar faktiskt inte vinna i tävlingar. Kanske måste jag revidera den regeln nu när jag uppenbarligen har gjort det två gånger på raken? Fast jag har inte fått något meddelande om det än, och då det förra året tog fyra månader efter att jag meddelats om vinsten innan jag fick min bok anser jag att det absolut är för tidigt att ropa hej och så vidare.

Ändå: jippi!