tisdag 7 september 2010

Hack, hack

Till och med någon som jag kan få nog. Av att vara sjuk förstås, det får väl alla, men också av sjukdomens effekter. Jag sitter hemma, och missar under tiden en massa fina sensommarpromenader, för när jag försöker mig ut får jag hostattacker efter minsta lilla uppförsbacke. Sover upphackat, och av någon anledning skapligt bra endast på förmiddagarna, och det oavsett när jag går och lägger mig på kvällarna, så sedan blir det inte mycket gjort på dagarna heller. Träffar inget folk, längtar enormt efter kontakt, sitter med telefonen i handen, men påminner mig snart om att det inte går att prata för då går halsen omedelbart sönder och jag hostar nacken ur led på natten sedan.

Så kan det räcka nu? Jag har liksom andra saker jag vill göra också. Och blogga om.