tisdag 24 augusti 2010

Social typ

Jag har varit dålig på att uppdatera er om mina närmaste grannar, kom jag på. Den trevliga grannen som flyttade in i vintras gav sig plötsligt iväg igen frampå vårkanten och ersattes av en kille som tydligen har ägnat större delen av sommaren åt att chatta. Eller om han möjligen ignorerar någon som försöker få kontakt med honom. Hur som helst har jag hört välbekanta meddelandeljud från ett mycket känt chattprogram sisådär en gång var tionde sekund nästan konstant om kvällarna. Ibland resten av dagarna också.

Men nu har det upphört. I stället hör jag gång på gång telefonsignaler från ett annat ungefär lika känt kommunikationsprogram. Det ringer och ringer och ringer och ringer. Tuuut-tuuuuut, tuuut-tuuuuut, tuuut-tuuuuut.

Jag funderar på om grannen kanske nätdejtar och nu har tagit det till nästa nivå. Fast han verkar ju aldrig svara, så det kan väl knappast hålla så länge. Alternativt hör han dåligt. Om man skulle knalla över och tala om att det ringer och tipsa honom om att skruva upp ljudet lite?