fredag 27 augusti 2010

Särskrivna katalogen

En tredje grej. (Alltså om den första var den här, och den andra den här.) Jo, den här berömda möbelkatalogen som kom i veckan har jag de senaste två åren haft lite svårt att få, eftersom jag först var inneboende och sedan hade "Ej reklam" på lådan (men då kom jag över den på stan redan före den egentliga premiären, så det var nog ändå inte så svårt om man tänker efter). Fast man skulle kunna få den som adresserad reklam om man bad om det, vilket jag testade, och det var här problemet låg, för jag fick ingen katalog någon av gångerna jag försökte den vägen.

I år var jag dock informerad om och förberedd på att den var på väg med reklamen, så jag valde att ha en reklamtillåten vecka, och till min glädje och förvåning (jag bor ju ändå i ett studenthus, där man har anledning att tro att det slarvas lite med viss "post") låg det en katalog i postfacket i förrgår.

Igår kom det en till som adresserad reklam.

Det var värst vad saker plötsligt går som de ska då! Man skulle kunna se det som något slags ironi också, om man var på det humöret. Men två sådana där möbelkataloger gör knappast någon skada. Det finns fler som vill ha.

Om det är något som är ironiskt är det snarare att jag gör en så stor grej av det här med möbelkatalogen när jag inte längre alls ägnar en halv dag åt att lusläsa den så där som jag gjorde förr. Det enda jag har gjort hittills är att stoppa näsan i den för att känna om den åtminstone fortfarande luktar som förr. Det gör den.