söndag 15 augusti 2010

Inte egalt varför det kvittar

För två år sedan, under mitt första år här i Göteborg, strävade jag efter att se och uppleva så mycket som möjligt av staden och dess utbud av gratisnöjen, och sa saker som att det var bäst att passa på innan jag antingen flyttade härifrån igen (efter ett år) eller fastnade och blev som de flesta andra i stan.

Men nu då? Har jag börjat bli göteborgare på riktigt nu? Jag undrar jag. Hur som helst struntade jag visst helt i Kulturkalaset i år. Jag skyller visserligen på att jag för närvarande inte har något busskort och att jag är för lat för att cykla in till centrum för något jag inte är jätteintresserad av, på vädret och lite på att jag behöver göra annat. Men om jag bodde centralt skulle jag väl gå på något litet åtminstone? Eller?

Jo, så är det nog. Absolut! Absolut menar jag. Förresten är jag alldeles för sällan inne i stan. Måste ta mig tid snart.