måndag 30 augusti 2010

Helgrapport

Fredagens flyttevenemang var bara början på en helg fylld av sociala aktiviteter. Det gjorde mig förstås gott, och naturligtvis gick tiden otroligt fort.

På lördagen var det kräftskiva i Bollebygd, och eftersom bussarna gick så sällan (okej, inte bara därför) blev det en utflykt på rätt många timmar. För egen del var det trots allt inte kräftorna som utgjorde höjdpunkten på kvällen, och inte heller det trevliga sällskapet bestående av lagom många lagom glada vuxna. I stället var det en liten kille på nio månader. Han uttryckte klart och tydligt sin uppskattning för mina örhängen, och en sådan charmör kan man ju inte motstå. Att låna andras småbarn när de är pigga, glada och torra är ändå ganska behändigt har jag upptäckt, och en säker inkörsport till bebisknarkande. Det kommer nog inte att dröja innan jag på nytt hör mig själv spontant erbjuda mina tjänster som barnvakt för en stund.

Trots att det blev sen hemkomst på natten var jag uppe som folk på söndagen för att förbereda mig och mitt hem inför besök. Sedan tillbringades dagen på bästa möjliga sätt med lillebror, Göteborgskusinen och Mario. När familjesöndagar är så sällsynta som här är de synnerligen anmärkningsvärda och högt värderade.

Så tog helgen snabbt slut och det blev en ny vecka. Igen! Så här långt ser den ut att bjuda på lite ljusare väder, men i övrigt är det nog bäst att inte ens spekulera i vart den kommer att ta vägen.