onsdag 11 augusti 2010

Glömma bort-knep

Idag har jag lyckats både lura och förvåna mig själv på en och samma gång. Jag har nämligen just, för första gången tror jag, missat ett tvättpass på grund av glömska.

Nu är det hela ändå inte så extremt olikt min karaktär som det kanske verkar. Jag hade skrivit upp tiden, som jag alltid gör, bara för att jag annars nojar så över att eventuellt råka komma ihåg fel. Men för det allra mesta skulle jag inte lyckas glömma tiden om jag så försökte, speciellt med så lite annat inbokat som nu.

Antagligen var det utifrån den vetskapen om mig själv som jag idag, med en stark övertygelse om att jag skulle tvätta klockan 16, planerade allt annat efter det och städade och grejade tills det var dags att börja förbereda för tvätten. tittade jag på mina anteckningar och upptäckte att jag visst hade bokat tvättpasset före 16.

Och blev lite irriterad på mig och min klantighet, men mest bara förvånad över att det var möjligt.

För övrigt känns ryggen lite bättre idag, och den verkar ju hålla för städning, så då är svårt att vara annat än nöjd med dagen så här långt i alla fall.