måndag 16 augusti 2010

Den otippade vändningen

Kriget är slut. Oväntat nog slutade det med enbart vinnare.

Jag vet inte om de hittade mitt brev och mina kvitton eller om de bara ändrade sig, men idag kom det en väska i alla fall. Min väska! Och jag hävdar, som jag gjort hela tiden, att Fjällbrynt bara måste tjäna på att jag får den. För nog är det väl bättre med en nöjd och trogen kund som går omkring som en levande reklampelare på sina expeditioner i stan, och som dessutom talar vitt och brett om messmörets förtjänster, än med en besviken före detta kund som drar med sig alla sina nära och kära i en ilsken bojkott? Såklart det är.

Messmörsväskan, för storleksjämförelsens skull tillsammans med innehållet i veckans andra stora paket, standardenheten Svensk ordbok (som jag vet att jag är väldigt sen med att skaffa, men för sent var det ändå inte).

Förutom att jag givetvis är väldigt glad över min nya fina väska är jag tacksam över att inte behöva fundera på att utvidga bojkotten till att gälla även Milko. Det hade blivit jobbigt, särskilt när jag besöker Dalarna. Och så är det ju trevligt att kunna äta messmör igen.

Jag sa ju det: What a mess!

En rolig detalj, förresten: "This bag is not a toy". Det här är allvarliga grejer!