onsdag 11 augusti 2010

Bloggen snackar dialekt?

Det dyker upp nya funktioner och det ändras lite hit och dit mest hela tiden på Blogger. Det tycker jag är kul, och oftast är förändringarna till det bättre, även om jag numera inte tar mig tid att testa allt så noga som jag gjorde förr. Jag vill, men det blir inte av.

Nu upptäckte jag i alla fall just att formatet för datumangivelsen överst för varje dag här i bloggen har ändrats. När hände det?

Det finns ett antal olika datumvarianter som man själv får välja mellan, men det har aldrig funnits någon som riktigt har fallit mig i smaken. Jag vill helst att både veckodag och datum ska anges, samtidigt som det ska vara i en ordning som känns svensk, men det har tydligen varit ett problem att få. Tills nu kanske. För nu ser det ju åtminstone någorlunda okej ut, med exempelvis "onsdagen den 11:e augusti 2010". Fast det där e:t krånglar ju till det. För givetvis får man också "lördagen den 31:e juli" och "måndagen den 2:e augusti" och sådant. För mina halvöstgötska öron låter det visserligen bekant, men jag säger inte så och skulle absolut inte få för mig att skriva på det sättet.

Jag tänkte att det skulle intressera er att veta det bara.