torsdag 22 juli 2010

Datorledig

När jag inte ens bloggar fast jag är hemma i stan och är ledig, då är det nog verkligen ledigt. Och ändå blev det som så många andra gånger före en resa! Trots att jag hade vikt en hel lång dag åt att packa och fixa slutade det med stress och alldeles för sent uppevarande. En kort sväng på stan blev till en hel eftermiddag ute och därpå följde de långa telefonsamtal som alltid kusligt vältajmat äger rum just när jag egentligen har tänkt börja packa. Så till slut var det nästan midnatt innan jag ens började med något av det som skulle göras under dagen.

Och när jag nu ändå är uppe och igång kan jag förstås lika gärna blogga lite också. Måste liksom bara påminna mig om hur det känns innan jag lämnar stadslivets bekvämligheter och obekvämligheter för skogens motsvarigheter.