fredag 11 juni 2010

Fredagsmorgonpanik

Igår kväll fick jag hem en stor leverans med mat och dryck och diverse, så det blev fullt i både kylskåp och hall. Jag trodde att mitt största problem på grund av detta skulle bli att komma åt garderoberna idag.

Men så rycktes jag tvärt ur halvslummern på morgonen av att väckningen stängdes av alldeles för tidigt och att vattnet i elementen bubblade iväg någonstans långt bort, och jag insåg omedelbart att detta betydde att jag var utan både el och vatten.

Jag som hade så mycket ström- och vattenkrävande att ordna med under dagen! Men mest av allt tänkte jag bara ett enda ord medan tiden gick och gick där i den ovanliga tystnaden: maten!

Som ni ser kom strömmen tillbaka så småningom, och naturligtvis överreagerade jag som man (jag) så lätt gör över sådana här småsaker när man (jag) bor i stan. Och som ni säkert också har räknat ut långt före mig borde jag nu verkligen göra annat än att sitta här och blogga.