söndag 2 maj 2010

Valborgsmässohelgen

Jag har aldrig varit valborgsmässofirandets största vän, så därför gjorde det mig inte precis något att jag inte såg mycket av det i fredags. I stället fick jag följa med på Balkanparty, där musiken var betydligt bättre än väntat och jag inledde min lediga helg med att bli på gott humör.

Som jag sedan njöt av att vakna upp till en totalt ledig lördag! Det har jag inte gjort på mycket länge. Jag kostade också på mig att stanna inomhus hela dagen, fast det blev allt finare väder ju längre den led och det kändes lite som att skolka.

Men idag kunde inget stoppa mig från att känna på våren ute i solen. Det blev visserligen ingen tur till Botaniska, som vi först hade tänkt, men varför skulle jag egentligen lägga tid på att åka in till stan och trängas med en massa folk för att titta på vitsippor där, när de blommar i minst lika stora mängder överallt i naturen och längs vägarna häromkring?


Nu har jag förresten också fått en egen spikmatta. För mig fungerar sådana mot de flesta måttliga obehag, antagligen till stor del helt enkelt för att det är så skönt att bara ligga stilla och slappna av en stund. Så nu har jag något att njuta av även när det börjar bli dags att avrunda den här ovanligt superlediga helgen.