torsdag 27 maj 2010

Nya svenska tider i ESC

Så har jag sett den andra ESC-semifinalen då. Den historiska, där Sverige för första gången inte tog sig till final. Det hade jag faktiskt helt ärligt väntat mig, eller snarare brydde jag mig inte, eftersom jag inte gillade det svenska bidraget, men ironiskt nog slutade jag precis skämmas och tycka att det var okej innan det stod klart att flera betydligt sämre framträdanden tagit sig vidare.

Nåväl, vi har ju ändå ett gäng svenska bidrag i finalen. Som Azerbajdzjan, Danmark, Irland och Norge. Och så Robert Wells för Vitryssland då. Dessutom skymtade jag Pippi Långstrump i Spaniens video. Så för den som vill rösta på lördag är det bara att välja vilket Sverige man gillar bäst.

Själv har jag i vanlig ordning börjat gilla allt fler låtar så här efter (minst) andra genomlyssningen. Så det är det "schlager" betyder numera: lyssna 2-55 gånger så fattar du så småningom poängen.

Klart jag fortfarande vill se finalen. Det är ju första gången under min livstid som Sverige inte ens i teorin kan misslyckas där. Det kan väl med andra ord bara bli roligt?