lördag 29 maj 2010

Lördagsnöjen enligt standardmallen (uppdaterad)

Mario och jag har fått en superläcker klotgrill med flera fiffiga funktioner. I kväll blev det invigning nere vid Härlanda tjärn tillsammans med Luigi och några andra karlar. Det var också årets grillpremiär överhuvudtaget för mig, så det var ju hög tid att det blev av. Dessutom var det en bra kväll för det, så där som uppladdning inför det jag ändå inte kunde tillåta mig att missa. Så nu är jag hemma vid tv:n ändå.

Vad kan man säga i förväg när utgången av tävlingen inte alls går att tippa? Heja Tyskland? Jag har inte hört låten live än, men jag säger det ändå. Bara för att den gör något så ovanligt som att få mig att vilja dansa. (Spotify-länk för den som undrar.)

Uppdatering 22:39:
Vilken lättnad! Tyska Lena (alltså inte Ph dårå) kan sjunga på riktigt! Wohoo!

Dessutom drog kommentatorn just min sportjämförelse (fast han valde fotboll i stället för hockey och påstod att fotbolls-VM ska läggas ned, men det är helt okej för mig). Jag är fasligt nöjd just nu. Och det finns inte ens någon hatlåt med i år som kan förstöra kvällen för mig.

Uppdatering 23:33:
Jag kan inte låta bli att fundera lite över det danska bidraget. Det är ju en svenskkomponerad låt, och väl precis en sådan "typisk schlager" som Sverige mycket väl skulle kunna skicka varje år. Och alla andra brukar hacka på oss för det. Varför får då Danmark poäng för den? Är det för att Danmark ligger närmare kontinenten? Jag bara frågar!

Uppdatering 00:10:
Och ser man på, det blev Tyskland! Hurra! Till och med Sverige fattade att rösta som folk i övrigt. Förutom att glädjas över att en bra låt, jag menar den bästa, vann, kan man väl få tycka att det är roligt att en av "de fyra stora" har satsat på allvar och förtjänat sin plats i nästa års final. (Rätt bra gick det nu faktiskt också för Frankrike, även om de var bekväma och tog sin fotbolls-VM-låt. Men sport och musik är ju ungefär likvärdigt, kom vi väl just fram till?)

Nu ska jag dansa i tre minuter.