måndag 3 maj 2010

Kommentarer med uppföljning

Jag gillar att man har ganska många valmöjligheter när det gäller hur ens Blogger-blogg ska se ut och fungera. Alla gillar ju inte samma saker. Bland annat därför hade jag valt att ha kommentarsformuläret direkt nedanför inlägget och inte, som de flesta andra, på en egen sida. Jag tycker helt enkelt att det kan vara väldigt opraktiskt (och dessutom fult) att skickas iväg till en sida som ser helt annorlunda ut än själva bloggen när man ska kommentera något.

Men nu blev jag uppmärksammad på att det i det formuläret tydligen fattades en viktig funktion (om det gäller för den typen av formulär generellt eller bara på min blogg vet jag inte), och då det problemet kan fixas genom att jag byter kommentarsformulär gör jag förstås det.

Ni som är lite mer ovana bloggkommentatorer behöver alltså inte bli förskräckta för att det ser annorlunda ut när ni klickar på "svar" för att läsa och skriva kommentarer*. Det ska vara så. I alla fall för tillfället. Testa gärna! Förhoppningsvis finns det också då en ruta med "skicka uppföljningskommentarer" att kryssa i för den som vill få ett meddelande om när något nytt hänt i just det kommentarsfältet.


*Det går dock fortfarande att läsa redan befintliga kommentarer under inlägget på dess egen sida. För att komma dit är det bara att klicka på inläggets rubrik.