tisdag 11 maj 2010

Helgsammanfattning

Den gångna helgen var det dags för nästa större familjesammankomst och födelsedagsfirande, den här gången med Marios familj. Det var hemskt lyxigt även för mig, för jag behövde inte laga mat på hela helgen, då det bjöds på den ena fina middagen efter den andra på olika ställen.

Och Marios föräldrar, som är trogna bloggläsare, kom med messmör (inklusive kvitto) och valnötsolja, inspekterade odlingar och annat, och när vi satt vid middagsbordet tittade de på Mario, Luigi, Daisy och mig (som med ett milt storhetsvansinne gärna identifierar mig med prinsessan Peach) och krävde att också få egna bloggalias.

Mario och jag åkte hem och avrundade dagen med tv-spelet Mario Kart: Double Dash!! och plötsligt var det givet vilka karaktärer som skulle få låna ut sina namn härnäst: Toad och Toadette! (Den som bekymrar sig över hur långt jag drar likheter och så får gärna påminna sig att jag alltså har gett mig själv rollen som prinsessa i rosa klänning.)

Nåväl, nog om tv-spel för tillfället. Eller kanske inte ändå, för efter sent söndagskvällspluggande blev det ännu mer spelande fram till gryningen (hurra, det är nästan sommar!), så det blev inte så värst mycket till måndag sedan. Och nu är det snart helg igen. Härligt! Läge för lite tv-spel kanske?