fredag 14 maj 2010

Halvdag, heldag

Egentligen begriper jag inte varför det ska vara halvdag en sådan dag som idag. Om man nu ska jobba alls en klämdag och pallra sig iväg till jobbet kunde man väl lika gärna jobba som vanligt, eller? Inte för att jag har något emot halvdagar så här, speciellt inte när de gör att jag får åka på studiebesök på nästan folktomma kontor och sedan hämta med mig folk ut i solen och naturen.

Så fick vi oss en skön promenad i vårgrönskan och den plötsligt värmande solen.

Sniff, sniff. Djupt andetag. Aaaaah!

Läge för ett vårskrik? (Foto: Mario)

Som om det inte vore nog med detta blev det sedan en riktigt lyckad eftermiddag på stan med Mario och Luigi. Vi satt på en bänk vid kanalen och åt vår sena lunch och småvinkade åt de proppfulla Paddanbåtarna. Sedan shoppade vi loss, gick i en massa affärer och köpte trevliga saker åt oss själva och varandra så länge vi orkade hålla på.

För mig kändes det här klart mer som en heldag än som en halvdag. Och det klagar jag nu heller inte på.