tisdag 25 maj 2010

Bebisar, intensivplugg och ESC

Efter en lättsam helg och inspektion av tre nya små människor i bekantskapskretsen (vilket bland annat ledde till insikten att det nog går att göra bra med pengar på bebispresentmarknaden) är det nu dags för en intensivpluggvecka igen. Och idag var det regn ute och så behagligt inne i mitt rum att jag slog på stort och hann ungefär dubbelt så långt som jag, normalt sett djärvt halvrealistiskt, hade planerat för. Därför var jag mer förtjänt än vanligt av lite tv-tittande nu på kvällen, men som med så mycket är det inte lika lockande när man får.

Givetvis följer jag ändå ESC även i år, trots att startfältet är precis lika tråkigt som det var i svenska melodifestivalen. Det är mest en massa tröga ballader och för lite show för att man ens ska kunna hävda att det är för den skull man tittar. Ja, att finsk folkmusik plötsligt verkar vara populärt säger antagligen en hel del. Själv har jag en enda liten favorit så här långt. Jag vågar lova att den dyker upp i finalen på lördag.

Det här är ju riktigt najs. Kombinationen av allt detta gör att jag kan få saker gjorda medan jag "ser på tv". Så kanske jag kan hålla flytet uppe lite till.

Uppdatering direkt:
Nämen oj, där är ju Robert Wells med de vitryska fjärilarna! Jag tror att man får ägna årets ESC-tittande åt att räkna bidrag med svenska kopplingar. Och försöka förmå sig att heja på någon av dem kanske.