måndag 5 april 2010

Påsk i Kalmar

Den gångna helgen var det ett år sedan jag flyttade in i mitt rum, men för att fira det var jag inte alls hemma, utan i Kalmar. Det var ju bland annat påsk också, och den firades faktiskt. I det här fallet med Mario, Luigi och de övriga i den familjen, som i själva verket inte alls består av tv-spelsfigurer. Och vi var alltså i Kalmar.

Kalmar och lite kända byggnadsverk. (Klicka för något större bild.)

Det var lite varmare och ljusare den här gången, och jag fick komplettera mina första goda intryck av stan med vidgade vyer under långa promenader i solen. Så nu har jag sett lite av varje.

Båtar.

Fjädrar.

Domkyrkan.

Fler fjädrar.

En minnessten över en man som tydligen hade en sådan tur att varken Leif Eriksson eller Columbus hade hunnit före honom med att upptäcka Småland.

En underlig ek. Eller om det är något slags hybrid mellan ek och en?

Jag har också en bild av världens största navelludd, men den tror jag att jag behåller för mig själv, åtminstone tills vidare. Den kan vara bra att ha.