måndag 22 mars 2010

Som hastigast om läget

Jag antar att våren är här, i och med att de viktigaste vintersporterna är slut för säsongen. Men hur fort det än töar nu så är det fortfarande inte så torrt ute att jag slipper bli blöt om foten i min trasiga sko.

Och ja, jo, det är nog något slags liten ... inte nödvändigtvis bloggpaus, men i alla fall ett tillfälligt avstannande. Bloggen får ett litet vårlov. Kanske är den, precis som jag själv, mitt i en skarv mellan olika kurser och uppgifter. Under tiden bloggen latar sig får jag förhoppningsvis en massa annat gjort. Och jag drar mig inte för att stänga av, logga ut, stänga mig inne, dra mig undan om det behövs. Det känns otroligt skönt.

Dessutom har jag fått låna en uppsats om isländska ortnamn i svensk text. Jag har nämnt det förr och jag kommer antagligen att kunna tjata om det odrägligt många gånger till, men det är faktiskt så tillfredsställande gôtt att få kombinera intressen! Inte blir det sämre av att någon annan har kombinerat mina intressen åt mig heller.

Och just det, min paraplyliksblogg har fått en filial!