fredag 19 mars 2010

Operatörsbyte

Jag har för första gången någonsin orkat byta mobiloperatör. Naturligtvis var inga försäljare inblandade, för dem brukar jag ju bara vifta bort om de kommer i min väg.

Det har redan från början varit problem med att få saker uträttade på den nya operatörens webbplats, och det verkar som om jag är hänvisad till mindre moderna sätt att göra saker och ting på, vilket egentligen inte alls passar mig. Dessutom kommer jag inte att ha den där drömtäckningen nästa gång jag hamnar på Island. Så jag är just nu lite orolig att jag kan ha fattat ett dåligt beslut. Men i vilket fall som helst var det jag själv som gjorde det.

Förresten kan det väl kanske hända att jag i förlängningen faktiskt sparar några kronor, och på köpet får bättre täckning hemma i Sverige, där jag trots allt tillbringar de flesta dagar. Jaja.